Mammut staat voor avontuur en ontdekkingen - al meer dan 150 jaar. Met het hoofdkantoor in Zwitserland behoort dit toonaangevende internationale premiummerk tot een van de meest complete leveranciers op de outdoormarkt en zet het steeds weer nieuwe mijlpalen. Mammut-producten zijn het toonbeeld van maximale functionaliteit, duurzame kwaliteit en grondstofzuinige vakmanschap. Via een eigen online shop, exclusieve monobrand stores en gerenommeerde partners biedt de groothandel alles wat het hart van de outdoorliefhebber begeert. Het bedrijf optimaliseert voortdurend zijn processen om een nog betere winkelervaring en een ultieme productkwaliteit te leveren. Daarbij is ook het arbeidstijdenconcept op de proef gesteld - en is ATOSS ingeschakeld. De bedrijfsleiding zag al snel het strategische potentieel van de invoering van digitaal workforce management en de vervanging van de bestaande systeemoplossingen. In de toekomst zullen ongeveer 300 medewerkers in 16 winkels, het logistieke centrum en de administratieve kantoren van Mammut Duitsland in de cloud worden beheerd met ATOSS Time Control.
Een vestiging in Roermond wordt eveneens in de oplossing geïntegreerd. Digitaal tijd- en aanwezigheidsmanagement garandeert gestandaardiseerde, efficiënte processen op alle locaties, met tijdregistratie en toegangscontrole via Datafox-terminals en een interface met het DATEV-salarissysteem. Voor een optimale planning zullen teamleiders in de logistiek en in de winkels beschikken over realtime tijdsgegevens. Ordervolumes en verkoopprognoses worden meegenomen in de planning om ervoor te zorgen dat de goederen de klanten snel bereiken en de winkels altijd voldoende personeel op de vloer hebben. De innoverende trendsetter is zich bewust van de kansen die digitalisering biedt en heeft toegezegd het project snel te realiseren. Net als in de topsport is Mammut ook in het personeelsbeheer vastberaden om topprestaties te leveren, met passie en kracht in overvloed.
Bron: ATOSS Klant Mammut | ATOSS Jaarverslag