Retail kenmerkt zich door ruime openingstijden, sterke schommelingen in de vraag, verschillende serviceconcepten en hoge personeelskosten. Zowel online als offline moeten deze schommelingen worden opgevangen met efficiënte processen en een klantgerichte planning. Met Workforce Management zorg je ervoor dat medewerkers aanwezig zijn op de momenten dat ze waarde toevoegen.
Wanneer medewerkers hun aanwezigheid registreren via verschillende apparaten, bijvoorbeeld hun computer, terminals, kassasystemen of mobiel via een app, dan worden die gegevens overgedragen aan het systeem voor tijdsbeheer en zijn deze gegevens altijd beschikbaar en beschermd tegen ongeoorloofde wijzigingen. Zo voldoe je steeds aan de eisen van het Europese Hof van Justitie en de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Jörg FunkeContinue procesoptimalisatie is een must in de snel evoluerende en sterk seizoensgebonden detailhandel. Digitaal personeelsbeheer heeft zo'n enorm potentieel dat de investering in de kortst mogelijke tijd wordt terugverdiend.
Onze oplossingen voor geïntegreerd Workforce Management gebruiken de geregistreerde werktijden en houden rekening met kosten, serviceniveau en personeelswensen bij het inplannen van roosters. Daarnaast werkt het systeem ook met de aan- en afwezigheden, wettelijke voorschriften, CAO-bepalingen, bedrijfsakkoorden, urensaldi en individuele wensen en standaarddiensten. Zo werk je met perfect up-to-date roosters, die rekening houden met de belangen van alle stakeholders.
Onze oplossing bepaalt hoeveel personeel er wanneer nodig is, en plant mensen vervolgens in per dag, per uur en indien nodig zelfs per minuut. De prognoses houden rekening met speciale acties, weersomstandigheden, binnengekomen bestellingen, omzet, bezoekersfrequentie of bestelgrootte – kortom, met alle factoren die van invloed zijn op de personeelsbehoefte. Ook gegevens uit het verleden kunnen worden gebruikt als referentie. De factoren die belangrijk zijn voor je organisatie worden meegenomen in de planning via interfaces naar kassasystemen, goederenbeheer of bezoekerstellers.
Vraag de webinar opname aan met daarin:
De probleemloze verwerking van bestellingen binnen de e-commerce is afhankelijk van een goed werkende leverketen. Workforce Management zorgt ervoor dat medewerkers met de juiste kwalificaties op het juiste moment het juiste werk verrichten, op het juiste punt in de leverketen. Hierbij houdt het systeem automatisch rekening met doorloop- en cut-off-tijden. Zo zorg je voor fulfillment met tevredenheidsgarantie.
Gemotiveerd personeel maakt het verschil. Via self services, Workforce Management apps, een ruilbeurs voor diensten en wensroosters krijgen medewerkers invloed op hun planningen. Met een personeelsgerichte planning voor op de werkvloer, in het magazijn en achter de schermen van de onlineshop verbeter je de motivatie en de prestaties – en de klantervaring.