Grenzeloze klantfocus - Fressnapf | Maxi Zoo

Highlights

  • Europabreed workforce management vanuit de cloud
  • Het modern inrichten van de arbeidstijd voor circa 8.000 medewerkers
  • De omzetcijfers en transactiewaarden op kassabonnen worden meegenomen in de planning
  • Duidelijke analyses met één druk op de knop
  • Personeelsplanning ook voor 80 franchise-ondernemingen 

Meer hoogtepunten van klanten

Happier pets, happier people. Dat is het motto van de Fressnapf-Group, Europees marktleider op het gebied van producten voor huisdieren. Het concern met hoofdkantoor in Krefeld is met meer dan 12.000 medewerkers in elf Europese landen vertegenwoordigd. Meer dan 1.600 moderne vestigingen van verschillende grootte vormen van Denemarken tot Italië een uitgebreid netwerk voor dierenvrienden en dierenbezitters. ATOSS Workforce Management vanuit de cloud draagt eraan bij dat de klanten te allen tijde uitstekende service en vakkundig advies krijgen. Nationaal en internationaal.

De start van het omvangrijke project was in Duitsland. Fressnapf had al in 2015 besloten om voor de 1.300 medewerkers in de circa 200 eigen vestigingen de ATOSS Retail Solution in te voeren, o.a. voor tijdmanagement, personeelsbehoeftebepaling en het Automatische Dienstrooster. De bedrijfsleiders van de vestigingen waren van begin af aan onder de indruk van de functionaliteit, het moderne interactieve design en uitstraling van de webinterface. Tegenwoordig plannen ze vraaggedreven en klantgericht op basis van contractueel te werken uren, kwalificaties, omzetcijfers en transactiewaarden op kassabonnen, waarbij rekening wordt gehouden met regelgeving en arbeidsvoorwaarden. Stoplichtfuncties en waarschuwingen maken de planning eenvoudig en zorgen ervoor dat de wet- en regelgeving wordt nageleefd. De regionale verkoopmanagers en de personeelsafdeling beschikken met één druk op de knop over alle relevante informatie.

Ondertussen gebruiken ook 80 franchisepartnervestigingen de digitale personeelsplanning. Na het succes in Duitsland werd met de uitrol in Europa begonnen. Inmiddels worden circa 8.000 eigen medewerkers met de ATOSS toepassing in de taal van hun land op basis van het aantal klanten gepland en gemanaged. En dat verloopt voorspoedig: na de succesvolle uitrol in 138 vestigingen in Oostenrijk, 55 vestigingen in Zwitserland en 46 in België gingen in 2020 circa 100 filialen in Polen en Hongarije live. Ierland en Italië volgden daarna. Klant- en servicegerichtheid is bij de Fressnapf-Group grenzeloos. ATOSS Workforce Management vanuit de cloud ook.

Bron: ATOSS klant FRESSNAPF | ATOSS jaarverslag