Voor en achter de schermen – Engelhorn

Highlights

  • Workforce management door de hele waardeketen
  • Efficiënte processen in de logistiek: bestellingen worden dezelfde dag afgehandeld
  • Forecasting op basis van trendprognoses en prestatie-indicatoren
  • Hoge prognosenauwkeurigheid en reductie in het aantal periodes van inactiviteit
  • Interne arbeidspool voor meer flexibiliteit

Meer hoogtepunten van klanten

engelhorn is een van de beste adressen in Duitsland voor mode, accessoires en sportkleding - met een totale verkoopoppervlakte van meer dan 41.000 vierkante meter verspreid over 9 winkels en twee online shops. Het familiebedrijf met hoofdkantoor in Mannheim is een schoolvoorbeeld van op de behoeften afgestemde en op de medewerker gerichte personeelsinzet door de hele waardeketen heen. Ongeveer 1650 medewerkers, waarvan 470 werkzaam in de logistiek, leveren zowel voor als achter de schermen een eersteklasservice aan de veeleisende klanten van het bedrijf. De divisie is verantwoordelijk voor de levering aan filialen en online shops. Tot het takenpakket behoren de in ontvangstneming, opslag, etikettering, verwerking, retournering en afhandeling van de goederen.

In het moderne logistieke centrum van engelhorn worden bestellingen op dezelfde dag verwerkt en afgehandeld. ATOSS Workforce Management is een belangrijke sleutel bij de uitvoering hiervan. De forecasting berekent op basis van trendprognoses en prestatie-indicatoren voor elk toepassingsgebied het exacte aantal benodigde medewerkers per uur. Het automatische dienstrooster creëert op basis van de behoeften en de regels een personeelsplanning waarbij rekening wordt gehouden met de geldende wetten, cao's, balansen, statussen, beschikbaarheden en kwalificaties. Een interne arbeidspool van hooggekwalificeerd personeel biedt flexibiliteit op korte termijn. De effecten van deze geïntegreerde planning zijn indrukwekkend: een hogere prognosenauwkeurigheid, evenals een aanzienlijke reductie in het aantal overuren en periodes van inactiviteit.

Bron: ATOSS klant engelhorn | ATOSS Jaarverslag