CommuniGate is de communicatiespecialist voor financiële dienstverleners en energieleveranciers, evenals voor kleine en middelgrote bedrijven. On- of offline, in- of outbound - CommuniGate zoekt een verantwoorde interactie met klanten en medewerkers. Als onderdeel van Lufthansa AirPlus en BCS Bayern Card-Services biedt de premium dienstverlener het volledige spectrum van de verkoop- en servicegerichte klantcommunicatie. De circa 650 medewerkers in Passau en Frankfurt an der Oder krijgen meer dan 3 miljoen schriftelijke procedures en 2,8 miljoen telefoongesprekken per jaar te verwerken. Om ervoor te zorgen dat iedere aanvraag professioneel, deskundig en vlot wordt afgehandeld, maakt CommuniGate voor de personeelsplanning gebruik van de ATOSS Call Center Solution op basis van exacte behoefteprognoses.
Tijdens de forecasts wordt niet alleen rekening gehouden met het "klantcontact" en de gemiddelde afhandelingstijd, maar de oplossing voorziet ook in voldoende tijd voor backoffice-activiteiten, zoals het verwerken van creditcardverzoeken en aanvragen. De verwachte inputvolumes worden per dag voorspeld en tegelijkertijd wordt er een tijdbudget voor de backoffice gecreëerd. Bovendien worden wetgevingen, arbeidstijdregelingen, kwalificaties, gedefinieerde serviceniveaus en tijdrekeningen in de planning opgenomen. Het vinden van de juiste balans tussen een economische benutting van de medewerker en een optimale bereikbaarheid is de dagelijkse realiteit voor het Customer Service Center. Een op de behoefte afgestemde en tegelijkertijd medewerkergerichte personeelsplanning zorgt bij CommuniGate voor voldoende tijd voor de klanten, een gemotiveerd team en een uitstekende service. Premium!
Bron: ATOSS Klant CommuniGate | ATOSS Jaarverslag